tirsdag 16. januar 2007

Blueberry Waffles

Har endelig tatt mot til meg og hoppa uti engelske sokkeoppskrifter. Det gikk fint (vha diverse oversettelser via Hobbyforum) og nå er det første paret ferdig...
... det andre på pinnene, og skal straks i gang med Jaywalkers! Juhu!*Gliser*
Disse er strikket i Silja på pinner nr3. De er veldig gode på, men synes de "siger" fort utover. Har vel sikkert med garnet å gjøre, har aldri brukt det til sokker før.

Ellers har gubben lenge ønsket seg votter, men jeg gikk litt lei dem en stund. Nå er de omsider produsert, og han er svært fornøyd. Han har selv valgt ut fargen, og disse skal det godt gjøres å overse... Men de ble nå fine, da! Strikket i Superwash fra Europris på pinner nr 3,5 etter en gammel oppskrift jeg fant...


Og så har jeg vært på shopping i dag, og kjøpt litt garn... Dette var så fine farger i at jeg kunne rett og slett ikke motstå. Husker ikke hva dette var, men hadde samme strikkefasthet som Opal, visstnok...

... Og Opal har jeg jo kjøpt, for første gang må jeg innrømme... Sammen med bambuspinnene er det planen at dette skal bli Jaywalkers med tiden... Det er hvis det går like knirkefritt igjennom den oppskriften som med "vaflene"...


Selv om jeg har kikket mye og hatt lyst, så har jeg ikke turt å melde meg på noen alonger enda. Men jeg kikker innom diverse, og når det dukker opp noe spennende, hiver jeg meg sikkert med. Men akkurat nå føler jeg at å strikke "på kommando" blir for slitsomt, så tar det heller kuli og gjør bare det jeg selv har lyst til... Som f eks ikke å strikke på vest-prosjektet... Den er skummelt nær til å bli en UFO nå, ligger nederst i strikkekurven, med mange andre myyye mer spennende prosjekter oppå... Fikk litt problemer med at mønsterborden ble strikket for stramt i forhold til resten, og å ta det opp igjen er ikke et alternativ. Det kan sikkert strekkes til, men for tiden har jeg rett og slett ikke lyst til å gjøre den ferdig... Jaja, den går jo ingen steder...*Sukk*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Flotte sokker, og det garnet uten navn så lekkert ut. Gleder meg til å se hva du skal lage av det.

Anonym sa...

Ups, glemte linken, om du vil se bloggen min ;)

Anonym sa...

For et nydelig garn du har kjøpt deg *misunnelig*.
Hmmm.....ser lenger nede her at du har bakt.....det gjør jeg annenhver dag nå, og det er så deilig. Særlig når det smaker så godt! Ha en fin dag!

Anonym sa...

Flotte sokker du har laget, og jeg kan garantere deg at Opal er et godt garn å strikke sokker av. Lykke til