søndag 7. januar 2007

Juhu!!!

Endelig tilbake etter mye irritasjon og gremmelse. Har hatt problemer med å komme inn på bloggen helt siden nyttår, og såg for meg at jeg måtte begynne helt på nytt igjen... *Angst* Men det gikk fint, nå er jeg tilbake i bloggemodus og kan vise frem det lille jeg har produsert i løpet av juleferien, samt min absolutte favoritt blant julegavene!




Her er den julegaven jeg definitivt ble ekstatisk over. Har ønsket meg disse lysestakene fra Herstal lenge, og hadde bestemt meg for at hvis de ikke lå under juletreet, skulle jeg sporenstreks kjøpe dem like etter jul. Men de var der!! Og de er så fine der de står og lyser... Det som er så genialt med disse er at man kan ha dekor i nederste delen hvis man vil, og den kan jo byttes ut etter anledning eller humør, alt etter som... I love it!!
Men nå skal det jo sies at jeg fikk mye fint til jul, og satte pris på alt sammen. Men det er jo ofte slik at en enkelt gave ofte stikker seg litt ut, av ulike årsaker... *Smil*


Ellers var dette mitt juleprosjekt. Det er mitt første par med sokker bortsett fra noen jeg strikket for ca 10 år siden... Synes de er så flotte disse sokkene med så masse fint mønster på, så jeg kastet meg uti det og håpet på det beste. Og det viste seg at det slett ikke var så vanskelig som det så ut som. *hihi* Så det blir nok flere slike etterhvert. Dette er fra Dales hefte nr 179, og er strikket i Superwash fra Europris.
Nå har jeg siklet på Jaywalker en god stund, og har veldig lyst til å prøve meg på dem. Men det avskrekker litt at de strikkes på pinne 2,5... Det vil jo ta en evighet!! Men kjenner jeg meg selv rett, må jeg jo bare prøve... Den som venter får se!


Jeg har også "slåss" litt med mitt "strikke uten oppskrift" prosjekt, nemlig det som skal bli en vest en gang. Har rekket opp igjen 3 ganger hittil, men nå ser det ut som at størrelsen er blitt bra. Litt kjedelig med bare glattstrikk, men har planer om å ha en annet farge, eller kanskje en mønsterbord lenger oppe. Og så er det jo felling for ermer snart, og det kan jo bli "interessant" bare det... Håper at denne ikke ender opp som en UFO...*Sukk*





Så var det alle julegavene som jeg ikke kunne legge inn bilde av, og derfor heller ikke har tatt bilde av, glupe meg... Men det var for det meste ballerinatøfler det gikk i, i forskjellige farger og utgaver. Her er de som jeg laget til meg selv. Varme og gode er de iallefall!

Det var vel i grove trekk det som har skjedd her i huset de siste ukene, iallefall med hensyn til håndarbeid... Har begynt på et nytt prosjekt også, et oppussingsprosjekt. Men har ingen bilder enda, så det får komme ved en senere anledning...

3 kommentarer:

Strikkeglede sa...

Koselig å besøke bloggen din! Mye kreativitet her:)

Anonym sa...

Er innom en tur i bloggen din, og det var et inspirerende besøk. Ønsker deg et godt nytt år.

Embla sa...

Så fint at du har fått "skikk" på bloggen din igjen. Kjedelig når det blir sånn krøll. Er helt enig med deg i at de lysestakene er geniale. Har ikke sett de før, men de var jo skikkelig lekre!