torsdag 11. januar 2007

Fridag



I går hadde jeg fridag, og vanligvis på fridagene mine gjør jeg husarbeid eller andre kjedelige ting. Selvsagt koser jeg meg endel også, men i går koset jeg meg hele dagen! Og var ganske så effektiv likevel! Jeg satte en trippel bolledeig, og det ble til...




...boller med sesamfrø...Mmm, kjempegode...



...Og til "basis" skoleboller...Mmmm, enda bedre....


...og sist, men ikke minst, "kanel i svingane" som vi kaller det her, også kalt kanelsnurrer, skillingsboller etc.. Kjært barn osv... Disse er desidert best! :)

Og i hevingstiden og mellom hver stekerunde fikk jeg endelig laget meg noen maskemarkører. Har egentlig tenkt på det lenge men aldri kommet lengre enn det. Jeg har stort sett brukt sikkerhetsnåler som maskemarkører, men det er ikke det mest praktiske, siden jeg etterhvert må nøye sjekke at jeg er på riktig sted. Disse er det jo bare å tre rett på strikkepinnene!! *Smil*





Jeg har også vært på salg og kjøpt en slik... Min søster fikk en til jul, og hele familien fikk prøve den. Det var skikkelig deilig, så da måtte jeg jo bare ha en... Blir deilig å ta et varmt fotbad med massasje og bobler når jeg kommer trøtt og sliten hjem fra jobb en dag i fremtiden...*Sykmeldt*


Ellers går det fremover med vesten, nå er jeg snart oppe på skuldrene. Merker at jeg er litt lei hele greia, så det går litt trått for tida. Men har bestemt meg for at den skal gjøres ferdig. Den skal ikke bli noen UFO nei, neida.... Har som dere ser en liten mønsterbord oppe som bryter litt. Den kommer ikke godt frem her i det hele tatt, men skal ta et bedre bilde ved neste anledning...

Ellers er det tur til Bergen igjen i morgen, og da tenkte jeg å begynne på Blueberry Waffle Socks . De ser ikke så ille vanskelige ut, så tror og håper det går greit. *Smil*

1 kommentarer:

Anonym sa...

For nå fikk jeg liksom IKKE lyst på skoleboller. *sukk* sånne fristelser...