torsdag 9. august 2007


Jeg bor jo på Vestlandet. Her er vi ganske så vant med regn. Mye regn. Men vanligvis kommer det ned over flere uker i strekk. Ikke i løpet av noen timer. Forrige lørdag åpnet himmelen sine sluser over øya her. Da så det slik ut i den lille bekken vi har bak huset:
Et par dager ser det slik ut, som er normalen, iallefall på denne tiden av året:

Litt forskjell kan man si... Hele hagen her var oversvømt på et øyeblikk, og vannet rant i strie strømmer overalt. Da var det godt å sitte inne, tørt og varmt, med kaffekoppen i fanget og bare se på galskapen...

~~~~~~~~~~~~~~

Ellers har vi vært barnevakt den siste uka for pusen til foreldrene mine mens de var på ferie. Når mamma kom hjem, fikk jeg ikke en, men TO slike...

Orkidèer!! Jeg er av typen som er veldig flink med grønne planter, de vokser og trives som bare det. Men med en gang noe som blomstrer kommer innom dørene, så tar jeg livet av dem. Ikke med vilje,selvsagt, det bare blir sånn. Derfor har jeg ikke turt å gå til anskaffelse av orkidèer, selv om jeg har ønsket meg det lenge. Men nå har jeg altså fått to nye beboere, så håper jeg klarer å ta godt vare på de. Skal gjøre mitt beste.

Ellers strikker jeg på jaywalker nr 2, er ferdig med hælen, og regner med å bli ferdig i løpet av dagen. Som du kanskje ser, har jeg "spart" kitchener stichtene til slutten... Husker ikke hvordan det var gjort, så må sitte foran pcen når det skal gjøres.

Disse er strikket i Regia, et garn som var deilig å bruke.

Kommer vel en ny oppdatering om ikkje så brått...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja regnet tok oss på senga gitt. Hadde vært fint med litt sol nå. Flotte sokker du har begynt på. Er det ikke engelsk mønster?? Ha en fortreffelig hobbyhelg

Anonym sa...

Wow, det var mye vann!! Bor i Bergen selv, og det regnet kraftig her også, men hadde ikke de eleven du har hatt!
Flotte sokker!
Ha en flott helg!

Anonym sa...

hehe kjenner meg igjen når det gjelder blomster og planter. har faktisk skrevet om det i bloggen min nå i kveld. jeg har likevel tatt sjansen på å anskaffe meg orkidee, så får vi se hvor lenge det varer. :)