onsdag 13. desember 2006

Opprydding

I dag har jeg hatt skikkelig opprydning i noen av hobbysakene mine. Her i huset har ting en tendens til å bli oppbevart i ørten bæreposer som står rundt omkring i alle kroker... Men nå er det blitt litt mer orden.*Flink pike*



Det ser ut til at garnlageret mitt har økt betraktelig i det siste...
Dette er statusbilde fra august i år, og jeg syntes selv jeg hadde mye.( Her bør det vel sies at jeg har strikket kun det inneværende året...)





... Og her er dagens status. Måtte oppgradere til en større kasse, og enda er den smekkfull! I tillegg kommer jo de prosjektene jeg jobber med for øyeblikket, de ligger i puffen og lurer...
*Sukk* Jaja, det er jo litt greit å ha noe å ta av.







Jeg har også tatt steget og fått ordnet opp i pinnerotet mitt i dag.
Hvis det er mulig å se utfra dette fæle bildet, så er det mitt gamle system på pinner; en brødpose... Funket jo greit nok, men disse posene tåler jo som kjent ikke all verden, så pinnene stakk jo ut både her og der til slutt. I tillegg er det irriterende å måtte tømme hele posen hver gang man skal ha tak i noe.*Grrr*



Så dermed kjøpte jeg en slik pose som egentlig er ment for kakegafler...( Står på posen, men jeg skal nå se om ikke det skal forandres litt på etterhvert..*hehe*)
Det hele ble iallefall endelig oversiktlig. Rundpinnene oppbevarer jeg i etuiene de kommer i, så de er grei.







Og denne lille saken er det mest geniale jeg har funnet på!!
(Stor tro på egen IQ...*flire*)
Opprinnelig var det symaskinolje i den, men etter et uhell hvor jeg klarte å tømme ut hele innholdet, synes jeg den var akkurat passe til å ha synåler i. Tar liten plass, men er stor nok til at den ikke forsvinner i syskrinet. Med skrukork ligger nålene trygt.*smil*

4 kommentarer:

Anonym sa...

gratulerer med system og orden! :) det med oppbevaring av synåler var jo bare genialt. dumt jeg ikke har noe særlig symaskinolje liggende..

Anonym sa...

Vi har visst gjort det samme i dag, vi! Jeg rydda garnlageret mitt og kjøpte små kurver til å ha det i. Heromdagen kjøpte jeg "bestikkposer" (som dine Kakegafler) og der har jeg pinner. For som du, jeg hadde dem før i en pose med masse hull i.....!

Anonym sa...

Jeg synes overhode ikke du skal bekymre deg for størrelsen på garnlageret ditt. Det er laaaangt igjen til du trenger å oppsøke psykolog for å få bukt med problemet. Dette er jo ikke mer enn du trenger som reserve for å gi inspirasjon ;-)

Anonym sa...

Thanks for your visiting... you have great Blog and nice stuff, I just reading it by translator... :-)