mandag 19. mars 2007

Bok, bloggoppussing og vårlengsel....

Dersom du har vært innom bloggen min før, ser du at det er blitt forandret litt her. Prøver å tilpasse den slik at jeg føler den er "min", men det tar tid, og er ikke alltid like enkelt. Men man lærer jo etterhvert. Bare det å legge inn knapp til Pulsvarmeralongen og få inn skravlebrettet tok sin tid med tilhørende kraftuttrykk, men fikk de på plass til slutt! Er jo litt sta også, liker ikke å gi meg på noe jeg har bestemt meg for å klare...

~~~~~~
Fikk boka jeg bestilte fra bokklubben i dag. Registrerte meg akkurat for sent til å få den som månedens bok, så da måtte jeg jo bestille den, selvsagt! Var masse fint i den, flere ting jeg håper å prøve meg på utover våren.

Er virkelig begynt å lengte etter våren nå. Det snødde litt her i helga, og fikk nesten panikk for at det skulle komme masse snø, nå når våren er like rundt hjørnet. Men den forsvant heldigvis like fort som den kom. Akkurat nå sludder/regnhagler det på ruta mi, men er overbevist om at Kong Vinter nok må gi slipp snart. Gleder meg til den dagen jeg kan sitte på verandaen og drikke morgenkaffen med pleddet rundt meg og høre fuglene kvitre i trærne og se det spire og gro frem blomster i bedet mitt...*drømme seg vekk...*

~~~~~~
Når det gjelder håndarbeid, så har jeg mange planlagte prosjekter, men i motsetning til mange andre, så jeg gjøre ferdig ett prosjekt før jeg begynner på det neste. Jeg har planer om å strikke sitteunderlag, og på fredag strikket jeg en prøve i Mor Aase. Konsistensen ble veldig fin, men det ble litt lite, så må nok tilpasse maskeantallet litt. Har ikke tatt bilde av dette testobjektet, skal heller komme med bilder med de ferdige prosjektene når jeg blir fornøyd...
Men akkurat nå strikker jeg på den 2. av et par med pulsvarmere som sjefen min har bestilt. Regner med å bli ferdig i løpet av kvelden. Strikker dette mønsteret i Mohair Lux. Kjapt og greit, men veldig fint. Håper hun blir fornøyd, iallefall...

1 kommentarer:

Anonym sa...

Bloggoppussing kan være en anstrengende affære, men det blir mer og mer morsomt jo mer man skjønner. Og bloggen blir mer og mer ens egen.