mandag 12. mars 2007

En helt ny opplevelse

De siste dagene har jeg jobbet med et helt nytt hobbyprosjekt, med materialer jeg ikke har forbundet med håndarbeid før. Slik ser det ut før montering... Hva kan dette være? Et lappeteppe av noe slag? Nei......
Dette er materialet jeg har brukt... Grovt... Vondt i alle fingertuppene etter å ha heklet med dette. Føles som jeg har slitt bort fingeravtrykkene mine... Men resultatet ble ganske bra, så litt må man vel lide for "kunsten"...

Her er det ferdige resultatet. En heklet korg av hyssing. *stolt* Oppskrift funnet i boka "Hekling med stil" . Ikke vanskelig i det hele tatt, men ganske pitlete å få sammen.Hadde litt problemer med å få det stivt nok, så måtte til med litt støtte. I hjørnene brukte jeg blomstertråd, og øverst heklet jeg inn grillspyd. *hehe*


Er godt fornøyd med den, har tatt den i bruk allerede til lysene mine. Veldig greit med slitesterke materialer som tåler en støyt, som en ikke trenger være redd for å bruke. Har planer om å lage flere, men fingrene må få hvile en stund. Billig iallefall, brukte under 3 nøster til 10 kr stykket.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Den ble kjemepflott!!! Grillspyd kan brukes til så mangt ;-)

Anonym sa...

stilig korg! :)