fredag 23. mars 2007

Våren er erklært ankommet!

I dag kom våren til Nordfjord! Hurra!!!
Kjente det langt inn i margen at nå ga vinteren slipp og lot våren få overtaket. Hele dagen på jobb gikk jeg rundt og smilte og var lykkelig. ( trenger vel ikke utdype at jeg ikke er særlig fan av vinter...) Og når jeg kom hjem, bar det rett ut på verandaen med kaffekoppen, heklet og et pledd å tulle seg inn i... deilig... Og i tillegg er det helg og meldt fint vær videre, så ser ikke bort fra at jeg kommer til å begynne å pusle litt i hagen i morgen... Klør i fingrene! :)
Og så hjelper det jo ikke akkurat på kløen at jeg har fått boka jeg bestilte... Masse gode ideer, og jeg har allerede skissert opp hvordan hagen skal bli en gang i fremtiden. Har iallefall myyyye godt arbeid foran meg...
~~~~~~
Men har produsert litt forskjellig siden sist. Dette settet er laget på bestilling til en venninne:

Er strikket/heklet i Mor Aase ullgarn. Mottaker ble veldig fornøyd, og må si jeg har litt lyst på selv..*hihi* Har heklet en til i brun Eskimo, men fikk ikke tatt bilde, den er nok snart fremme på Shetland hos sin mottaker...

Var så godt igang med disse luene, de er jo så enkle og kjappe å lage, så laget en til gubben også. Denne er i Fritidsgarn, med kule army-farger... Har også strikket mitt første sitteunderlag, i dobbel Mor Aase. Men det ble litt lite, pluss at vil ha de tykkere, så skal prøve igjen...
~~~~
Men nå skal helgen og våren nyytes i lange drag, med noge godt håndarbeid attåt...
God helg, folkens!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Er det ikke herlig med vår!? Flotte ting du har laget. Ha en fortsatt fin vårsøndag!

Anonym sa...

så lekert de grønne settet ble! :) ha en fin vårlig søndagskveld! :)

Anonym sa...

Kos deg med den hageboka! Har også den, og vi tegner hage støtt og stadig for tiden.