lørdag 3. mars 2007

Pulsvarmerdilla

Har visst fått dilla på pulsvarmere nå... Har meldt meg på Pulsvarmeralong på Hobbyboden, min første along! Og da måtte jeg jo tørrtrene litt før vi satte igang, selvsagt. Så da ble disse til. De er strikket i Raumas Babyull, i en flott blåfarge. Strikket til og med picotkant på, og det var ikkeno problem...*stolt* Alltid spennende å prøve ut nye teknikker, spesielt når det viser seg at det ikke er så vanskelig som en først tror. Har også strikket ferdig et par til en veninne i et annet mønster, men de kan jeg ikke vise frem helt enda, er litt finpuss igjen på de. I tillegg er jeg begynt på oppvarmingsmønsteret til alongen, som var et ganske enkelt og greit mønster. Går litt tregt med meg, for jeg har litt vondt i høyre pekefinger. Tror det kommer av for mye strikking...
Her har jeg prøvd å ta et nærbilde av perlene. Synes de ble litt små, de forsvant nesten inni der. Men synes det ser fint ut likevel. Har en god del perler, men problemet mitt er at enten er de altfor store eller altfor små til å passe på garn. Derfor ender jeg hele tiden opp med mer perler, for må jo kjøpe nye...
Så i dag prøvde jeg å bruke opp noe av det ved å lage litt maskemarkører. Har endel perler i sterke farger som liksom ikke passer inn noe sted, så prøver å bruke litt av de her...Har jo selvsagt kjøpt litt garn siden sist også. Åpnet ny butikk her på stedet, så måtte sjekke ut hva de hadde. Var for det meste stoff og quilting det gikk i, men litt garn hadde de nå. Så disse tre ble med meg hjem, planen er at de skal bli et par sokker med tiden. Var et nytt garn ifølge damen på butikken, er 55% bomull, 45% akryl. Nå vt jeg at mange ikke er særlig begeistret for akrylgarn, men jeg har ikke hatt noen negative erfaringer med det enda. Har ikke planer om å sette fyr på det heller, så tror det går bra,jeg...










2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var mykje fine ting du hadde laget.
Nydelig farger på det garnet du har kjøpt deg. Var nytt for meg det, har ikkje sett det før.

Anonym sa...

åååååå søren:)
Tenkte eg skulle smug kikke på det eg har bestilt... ha ha ha er så spent på ka du har laget til meg..glede meg veldig til å sjå ka eg får:)

Hilsen lille flaue meg *rødme*