fredag 9. februar 2007

Oppussingsobjektet mitt

Jeg har hatt et lite oppussingsprosjekt på gang den siste tiden også. Jeg arvet en gammel puff fra mamma, men den hadde sett sine bedre dager. Den har stått i flere år uten at det har blitt gjort noe mer med den. Kun tynn papp , ingen ben og utslitt skumgummi på toppen. Så jeg forbarmet meg over den, limte glatt voksduk i bunnen, slik at det stakkars strikketøyet mitt ikke skulle bli oppfliset av den grove bunnen som var der. Tapetetserte den utvendig med vanlig strietapet uten mønster, og satte på ben, som egentlig er små gummidørstoppere kjøpt på Byggmakker for ca 30 kr. *Genial*


Lokket fikk satt på ny skumgummi, og jeg klarte å være venner med symaskina såpass lenge at vi sammen klarte å gi puffen et nytt trekk. Stoffet er kjøpt på Panduro, og er gullmønstret, selv om det er litt vanskelig å se på bildene.

Det eneste som gjenstår nå er å male tapeten, men har mistet gløden nå, så det får vente til den kommer tilbake. Men nå har i det minste strikketøyet min en trygg plass å være når pusen går løs på stua uten tilsyn...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Er det ikke morro å pusse opp gamle ting for å få brukt dem enda noen år...?
Den ble jo så fin når du hadde "stæsja" den opp! Håper du har det bra! Klem.

Brit-Elin sa...

den ble kjempestilig!! likte veldig godt stoffet du har brukt på puten :)